Az uniós irányelvek segítségével megnyílt annak lehetősége, hogy minden tagállamban egységes rendszert lehet kiépíteni, melyek műszaki feltételei is nagyjából egyformák.
A segélyhívószám legnagyobb előnye, hogy az ide beérkező hívások földrajzi helyét a telefonszolgáltatók segítségével a központban lokalizálni tudják, és térinformatikai szoftverek segítségével megjelenítik, ezzel is könnyítve a vészhelyzet elhárítását.
Habár a vonal csaknem húsz éve működik, létezéséről az európai állampolgárok többsége nem tud. Többek között ennek a hiányosságnak a korrigálására, vagyis a 112-es segélyhívószám promotolására jött létre az Európai Segélyhívószám Egyesület (European Emergency Number Association, EENA) szintén 1999-ben, hogy előmozdítsa mind a hívószám ismertebbé tételét, mind pedig a segélyhívással foglalkozó szakemberek közti tapasztalatcserét. Ennek jegyében kerül sor évente arra a három napos workshopra, aminek 2011 áprilisában a soros EU elnökségi tisztet betöltő Magyarország, illetve a budapesti Gellért szálló szolgál színhelyéül.
A szakmai program megnyitóján Dr. Nyitrai Zsolt infokommunikációért felelős államtitkár képviselte a Magyar Kormányt és az EU elnökséget. Beszédében elmondta, a 112-es segélyhívó jóval több, mint a technika által nyújtható szolgáltatás: a 112-es hívószám az európai egységgondolat egyik jelképes, infokommunikációs megoldása, hiszen ezt tárcsázva bármely tagállamban segítséget kaphatnak az európai polgárok, növelve így általános biztonságérzetüket. Vészhelyzetben ugyanis minden egyes perc számít, fogalmazott Nyitrai, majd hozzátette: a 112 életeket ment, és közben egyszerűsíti a készenléti szervek munkáját. Az infokommunikációért felelős államtitkár elmondta, a magyar 112 a Kormány előtt van, hamarosan pozitív döntés születik, és Magyarország is maradéktalanul kiépíti a 112 teljes rendszerét. Az államtitkár kifejezte reményét, hogy a workshop úgy vonul majd be a 112 történelmébe, mint az esemény, amely mérföldkövet jelentett a 112-es rendszer teljes európai kiépülésében.
A workshop résztvevői látogatást tesznek a magyarországi 112 központba is, ahol felvilágosítást kapnak arról, hogy működik nálunk a segélyhívások kezelése, és milyen módon irányítják ezt a rendszert hazánkban a szakértők.